דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכרת הריונית פעילות גופנית ותזונה 

מאת    [ 23/02/2017 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 3376 פעמים ]

סוכרת הריונית פעילות גופנית ותזונה. דר' קובי עזרא טוען שניתן לאזן ולשפר את מצבם של החולים במחלת הסוכרת, לרבות סוכרת הריון וכו'... על ישנן סימוכין. 

סוכרת הריונית (GDM) היא אחד הסיבוכים הנפוצים ביותר של מהלך ההריון, ונמצא כמשפיע על כ- 7% מכלל ההריונות בארה"ב. (כלומר על כ-200,000 מקרים בשנה).

יש לומר ולציין כי מספר זה גדל ככל שכיחות השמנה מסלימה בקרב נשים בגיל הרבייה. סוכרת הריונית מזוהה לרוב עם סיכון גבוה באופן משמעותי לסיבוכים של הטווח הארוך וסיבוכים של הטווח קצר לאמהות וילדיהם. נשים עם סוכרת היריון בסיכון מוגבר לתחלואה סביב הלידה ולסבילות לגלוקוז וסוכרת מסוג 2 בשנים שלאחר ההריון.

ילדים של נשים עם סוכרת היריון ישנם סיכויים גבוהים יותר להיות שמנים ולסבול מלקויים בסבילות לגלוקוז וסוכרת בילדות ובבגרות המוקדמת. בעוד שמטא-אנליזה של מחקרים אקראיים על ההשפעת הטיפול בסוכרת הריונית והתערבויות שונות לבקרת רמות הגלוקוז בדם, לרבות תזונה, ניטור גלוקוז, שימוש באינסולין, והתערבויות תרופתיות, לא להפחיתו באופן משמעותי את הסיכון סביב הלידה וניאונטליים לרבות "הפרעות" סביב לידה בניתוח קיסרי או לתמותה ילוד. 

פעילות גופנית כבר זמן רב ידועה כבעלת תפקיד חשוב בשיפור ההומאוסטזיס של הגלוקוז דרך השפעתה הישירה או העקיפה על הרגישות להורמון אינסולין באמצעות מנגנונים שונים.

לדוגמא, פעילות גופנית ישנם השפעות עצמאיות על סילוק עודפי הגלוקוז על ידי הגברת הרגישות לאינסולין בתיווך סילוק הגלוקוז שלא בתיווך ההורמון אינסולין.

פעילות גופנית יכולה גם להפעיל השפעות ארוכות טווח עקב השיפור ברגישות לאינסולין באמצעות עליית מסת השרירים ללא שומן. יתר על כן, היתרונות של מניעת או עיכוב התחלתה של סוכרת מסוג 2 בקרב אנשים הרות דווחו שוב ושוב. לכן, פעילות גופנית יכולה להיות פוטנציאל למניעת סוכרת הריונית ותוצאות בריאותיות שליליות קשורות.

מטרת מאמר סקירה שיטתית זו מטא-אנליזה היה להרכיב את הקשר בין פעילות גופנית לבין התפתחות של סוכרת הריון וספורט.

כל כתבות המחקר המקוריות נחשבו למעט דוחות במקרה. חיפשנו לכלול מחקרים העריכו את הקשר בין פעילות גופנית לבין הסיכון לפתח סוכרת היריון. מחקרים המדווחים על ליקוי בסבילות לגלוקוז בקרב הסובלות מסוכרת הריונית. 

מטא-אנליזה אקראי נערכה על מנת לשלב את הסיכונים היחסיים שדווחו במחקרים המקוריים. ניתוחים נפרדים נעשו עבורם טרום בתקופת ובתחילת ההריון. השמוש במטה-אנליזה אקראית, מביא הטרוגניות בין-המחקרים, שמינון העיצוב וחשיפת האינטנסיביות לא היו אחידים על פי מחקרים; ולכן, בגודלי השפעה דומים. כדי להקל על החשיפה להשוות בין מחקרים, נותחו הסיכונים היחסיים עבור הקטגוריה עקב רמת פעילות גופנית הגבוהה ביותר מול הקטגוריה הנמוכה ביותר. כאשר המחקרים השתמשו ברמה הגבוה ביותר של פעילות כמו קבוצת ההתייחסות שלהם.

המשך עידכונים בקרוב...

ד"ר יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לייעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב